I Love You
Surat cinta untuk Bakal Imamku .
Monday, 17 December 2012 • 08:21 • 0 comments

Kepada Bakal Imamku ,

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh Dear calon Suamiku , Apa kabarnya imanmu hari ini ? Sudahkah hari mu ini diawali dengan syukur kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini . Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini tengah engkau genggam ? 

 Wahai Calon Suamiku ,


Tahukah engkau betapa Allah sangat mencintai aku dengan dahsyatnya ? Disini aku ditempa untuk menjadi dewasa ,agar aku lebih bijak menyingkap sebuah kehidupan dan siap untuk mendampingi mu kelak . Meskipun kadang keluh dan putus asa menyergapi , namun kini ku rasakan diri ini lebih baik . Kadang kadang aku bertanya kenapa Allah selalu menguji tepat dihatiku . Bahagian terapuh dalam diriku . Namun kini aku tahu jawapannya . Allah tahu dimana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingati-Nya , kembali mencintai-Nya  . Ujian demi Ujian , InsyaAllah membuatku menjadi lebih teguh sehingga saat kita bertemu kelak , dan kau akan bangga memiliki aku dihatimu kelak .

Calon Suamiku ,

Entah dimana dirimu sekarang . tapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagai mana Dia mencintaiku . Aku yakin Dia kini tengah melatihmu menjadi mujahid yang teguh hingga aku pun bangga apabila memiliki mu kelak . Apa yang aku harapkan darimu adalah kesalihan . Semoga sama halnya dengan dirimu . Kerana apabila kecantikan yang engkau harapkan dariku ,hanya kesia siaan yang akan engkau dapati . Aku masih haus akan ilmu . Namun berbekal ilmu yang ibu bapa ku kirimkan hingga ke saat ini , aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan dirimu , suamiku .

Wahai Calon Imamku ,

Saat aku masih menjadi asuhan ayah dan ibuku , tak lain doa ku agar menjadi anak yang solehah ,agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat . Namun nanti apabila sudah sah menjadi isterimu , aku berhaarap dapat menjadi pendamping yang solehah agar di syurga cukup aku yang menjadi bidadari mu , mendamping dirimu yang soleh . Aku ini pencemburu yang berat . Tapi kalau Allah dan Rasulullah lebih kau cintai daripada aku , aku rela . Aku harap begitu jua dirimu . Aku yakin engkau lah orang yang aku perlukan , meski nanti kau bukan orang yang aku harapkan .

Calon Suamiku yang di Rahmati Allah ,

Apabila hanya sebuah lubuk menjadi perahu pernikahan kita , takkan ku nama kannya dengan lubuk derita . Kerana itulah markas dakwah kita , dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih sayang . Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita , bantulah aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal , dengan ilmu yang bermanfaat , terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah Taala . Bunga akan indah pada waktunya , iaitu ketika mekar menghiasi taman . Maka kini ku persiapkan diri ini sebaik baiknya , bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupan ku . Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik . Meski bukan umat yang terbaik , tapi setidaknya menjadi yang terbaik ketika berada di sisi mu kelak .

Calon suamiku ,

Inilah sekilas harapan yang ku ukirkan dalam rangkaian kata . Seperti kata orang , tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata kata . Itulah yang kita ku hadapi . Kelak saat kita tengah bersama , maka disitulah kau akan memahami diriku , sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahami dirimu .

Bersabarlah Calon Imamku ,

Doaku selalu . Agar Allah memudahkan jalan mu untuk menjemputku sebagai Bidadarimu . Semoga Allah selalu menjagamu , agar tidak tersentuh dengan yang bukan mahrammu meski hanya hujung kuku . Agar kau bisa mempersembahkan dirimu seutuhnya untukku . Seperti halnya dengan aku , yang ingin mempersembahkan diriku seutuhnya , hanya untuk dirimu .

//RozalinasafeeMungkin aku bukan yang terbaik di antara perempuan yang pernah kau kenali . Tapi aku yakin aku boleh membuat kau gembira setiap masa. Aku mampu buat kau senyum setiap saat .



Hello world. My name is Rozalina Safee .Welcome to my online diary . Leave you footstep in my tagbox then i can visit you back :>

Diary About Link facebook Twitter





sweet reader(s)


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Dekna